نقشه راهنمای سایت

معمای شطرنج | نوبت سفید

معمای شطرنج مات در سه حرکت | شماره 1

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مات در سه حرکت - شماره یک

سفید شروع و در سه حرکت مات میکند

جواب

در این مسأله؛ سفید به راحتی میتواند با حرکت +Nf5 وزیر سیاه را بگیرد و بازی را ببرد ولی وقتی راه حل سریعتری برای بردن یا مات کردن وجود دارد، بهتر است از گرفتن مهره ی اضافی خودداری کنیم و بازی را زودتر تمام کنیم...
#+mate in three :    1.Qf8+ Kh7   2.Qg8+ Kh6   3.Nf5
یا
#+if     1.Qf8+ Kg5   2.f4+ Q*f4   3.Qg7

https://t.me/WorldOfChess/502