نقشه راهنمای سایت

مسئله شطرنج | نوبت سفید

مسئله شطرنج - مهره سفید مساوی میکند | شماره 5

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مسأله شطرنج روز | شماره پنج

سفید شروع و مساوی میکند

 در این معما نام ستونها و شماره ردیفها مشخص نشده است. برای حل مسئله لازم است بدانید که ردیف اول، پایین دیاگرام است و پیاده ی سیاه به سمت پایین حرکت میکند.

جواب

سفید به زیبایی مساوی میکند.
=white to move and draw :     1.Kf2! b4   2.Ke2! b3   3.Kd1! b2   4.R*e4 K*e4   5.Kc2

و شاه سفید پیاده را میگیرد و بازی مساوی میشود.

( if  3...Q*e3 بازی پات میشود)

🌟بعد از حرکت اول یا دوم سفید، اگر سیاه؛ رخ را بزند، سفید با استفاده از قاعده "تقابل" ؛ این آخر بازی را مساوی میکند.

https://t.me/WorldOfChess/662