نقشه راهنمای سایت

مسئله شطرنج | نوبت سفید

مسئله شطرنج - مهره سفید میبرد | شماره 11

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مسأله شطرنج روز | شماره یازده

سفید شروع میکند و میبرد.

جواب

سفید ابتدا وزیر خود را به g4 میبرد با تهدید مات در g7، سپس سیاه مجبور است پیاده ی جلوی شاه را به g6 بیاورد تا از مات شدن جلوگیری کند و نهایتاً سفید با انتقال وزیر به d4 و دو پشته کردن فیل و وزیر در قطر بزرگ، تهدید مات در g7 یا h8 را به وجود می آورد که قابل دفاع نیست.
💠 پیاده ی f7 نمیتواند حرکت کند زیرا توسط فیلِ خانه ی c4 آچمز شده است.

 

white starts and wins :     1.Qg4!  g6   2.Qd4

مات دفاع ندارد

 

تاکتیک آچمزی ( Pin )

آچمزی یکی از سلاح های تاکتیکی بسیار کاربردی و خطرناک در بازی شطرنج است که مهره حریف را در جای خود میخکوب میکند و قابلبت تحرک را از آن میگیرد.

https://t.me/WorldOfChess/495