نقشه راهنمای سایت

مسئله شطرنج | نوبت سفید

مسئله شطرنج - مهره سفید میبرد | شماره 14

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مسأله شطرنج روز | شماره چهارده

سفید شروع میکند و میبرد.

پایین دیاگرام ، ردیف یک است.

جواب

white to move and win :     1.e3+ Ke4!   2.Qc2+ Ke5   3.Nf7+! Ke6   4.Nd8+ Ke5   5.Nc6+ Ke6   6.Nd4+!! c*d4   7.Qc8+ Ke5   8.e*d4+ Ke4   9.Qc2+ K*d4   10.Q*f5

سرانجام پس از ده حرکت، سفید موفق میشود وزیر سیاه را بگیرد...


اگر سیاه غیر از این بازی میکرد، خیلی زودتر وزیرش را از دست میداد.
مثلاً
-+if     1.e3+ Ke5?   2.Nf7+ Ke4   3.Qc2+ K*e3   4.Q*f5

https://t.me/WorldOfChess/647