نقشه راهنمای سایت

مسئله شطرنج | نوبت سفید

مسئله شطرنج - مهره سفید میبرد | شماره 21

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مسئله شطرنج روز | شماره بیست و یک

سفید شروع میکند و میبرد.

برای حل این معما لازم است بدانید که ردیف اول، پایین دیاگرام است و پیاده های سفید به سمت بالا حرکت میکنند.

جواب

-+white to move and win :     1.e6  h4   2.e7!  h3   3.e8=B!!  h2   4.Bc6

(=if   3.e8=Q  h2   4.Qe1  h1=Q   5.Q*h1)

اگر سفید در حرکت سوم در هنگام ترفیع پیاده؛ به جای فیل  وزیر بیاورد؛ طبق ادامه داخل پرانتز، بازی پات میشود .

 

-+if     1.e6  h*g4   2.e*f7!  g3   3.f8=B!!  g2   4.B*c5

https://t.me/WorldOfChess/677