نقشه راهنمای سایت

مسئله شطرنج | نوبت سفید

مسئله شطرنج - مهره سفید مساوی میکند | شماره 24

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مسئله شطرنج روز | شماره بیست و چهار

سفید شروع و مساوی میکند.

ردیف اول ، پایین دیاگرام است و پیاده های سفید به سمت بالا حرکت میکنند.

جواب

white to move and draw :     1.b*a3  b*a3   2.Ka8!!  a2   3.Ba7!  a1=Q

✔️اکنون اگر پیاده سیاه به وزیر یا رخ تبدیل شود، بازی پات میشود.

✔️اگر هم به فیل تبدیل شود بازهم به زیبایی هرچه تمام تر، بازی با قربانی فیل در d4 مساوی میشود.

if    3...a1=B   4.Bd4!!  B*d4

و باز هم پات میشود.

✔️اگر سیاه غیر از این بازی کند بازنده میشود:

-+if     1.b*a3  b3?   2.Be5!  f*e5   3.f6

https://t.me/WorldOfChess/752